Welkom op de website van MX-5 Owners NL

Het Forum voor MX-5 enthousiastelingen

MX-5 International Meeting 2018 - Wales

10-12 mei 2018, Llandrindod Wells

Na eerdere succesvolle edities in Nederland (2015) en Denemarken (2017), organiseert de South West Midlands Area van de Engelse MX-5 Owner's Club de 2018-editie van de MX-5 International Meeting (MIM) in Llandrindod Wells, Wales.

Dit prachtige evenement zal plaatsvinden tijdens het Hemelvaartsweekend, met een programma van 10 mei tot en met 12 mei. Zondag 13 mei nemen we na het ontbijt weer afscheid van elkaar.

Wij raden al onze leden van harte aan om deel te nemen aan dit evenement! Om oude en nieuwe vrienden te ontmoeten, te genieten van een fraai hotel (met zwembad en spa!) in een schitterend omgeving en om samen te zijn in een gezelschap met alleen maar MX-5 liefhebbers.

Het volledige programma en meer informatie over het hotel, vind je op de website van de organisatie: http://swm.mx5oc.co.uk/international.html

Samenvatting: voor £ 79 p.p.p.n. krijg je een bed in een 1- of 2-persoonskamer, inclusief diner, ontbijt en toegang tot de meeste faciliteiten van het hotel, zoals het zwembad en de spa. Alleen een aantal speciale behandelingen in de spa brengen extra kosten met zich mee. Uiteraard is ook deelname aan de ritten e.d. inbegrepen bij deze prijs. Je betaalt vooraf een borg van £ 60 p.p., de rest betaal je in het hotel.

Inschrijving voor dit evenement loopt via het hotel, dat geheel is afgehuurd voor dit evenement. Daarom moet je bij je inschrijving/reservering de code "Wales2018" opgeven, anders zal men aangeven dat het hotel vol is. Mocht je Engels wat roestig zijn of lukt het je om een andere reden niet om je in te schrijven, stuur dan een mailtje naar de Evenementencommissie, dan helpen we je hier uiteraard mee.

Omdat wij ons als club sterk willen maken voor het jaarlijks organiseren van een groot internationaal evenement tijdens de Hemelvaart ergens in Europa, willen we graag zoveel mogelijk deelnemers mobiliseren. Denemarken in 2017 was een groot succes, ook omdat wij na de Denen de grootste groep deelnemers waren met ongeveer 30 auto's. Laten we ook nu met een flink aantal auto's gaan. In 2019 gaat het wellicht naar Noorwegen, in 2021 naar Zwitserland en in 2020 is Nederland weer aan de beurt! Daarover later meer informatie.

Owners-programma

Rondom het evenent in Wales, hebben we als Club een tweetal extra's in de planning:

• een ééndaags voorprogramma op 9 mei in de vorm van een tourrit naar de ferry (met optioneel een diner+overnachting de avond ervoor)
  • een verlengd verblijf van 13-16 mei in Wales en Engeland na afloop (aankomst in Hoek van Holland vroeg in de ochtend op 17 mei)

9 mei: Road to MIM 2018

Onder deze noemer hebben we een aantal buitenlandse clubs aangeschreven (met name de Scandinaviers) om met ons mee te rijden naar Wales. Deze mensen komen op dinsdag 8 mei op eigen gelegenheid naar hotel Woodbrooke in Barchem (bij Lochem) voor een diner en overnachting.

Woensdag 9 mei maken we een toerrit van Barchem naar Hoek van Holland. Dit wordt behandeld als een normale rit, dus we beginnen met koffie + koek, waarna de rit van start gaat. Hiervoor ontvangen alle leden t.z.t. via de normale wegen een uitnodiging. De buitenlandse gasten rijden dan uiteraard ook mee.

Het eindpunt van de rit is de Stena Line ferry. Hiermee maken we 's nachts de overtocht naar Harwich, waar de Engelse club ons zal opwachten om ons via het British Motor Museum naar Wales te begeleiden.

13-16/17 mei: verlengd Owners-programma

Voor de liefhebbers hebben we aansluitend aan MIM 2018 een verlengd programma samengesteld, met naast mooie routes om te rijden ook een aantal bezoeken aan bijzondere locaties. We overnachten in Travelodge c.q. Premier Inn hotels, zodat de kosten voor de overnachtingen beperkt zullen blijven tot zo'n € 35 p.p.p.n., afhankelijk van hoe ver vantevoren je boekt. Eten, drinken en tanken komt hier uiteraard nog bij, net als de overtocht.

Na het ontbijt op zondag, vertrekken we uit Llandrindod Wells voor een mooie tocht naar Ludlow, onze eerste overnachtingsplaats. Op maandag brengen we samen met de Engelse club een bezoek aan de Morgan Car Factory, waar we een rondleiding krijgen. Dat is een unieke kans, want wanneer kun je nou een autofabriek bezoeken ? Na dat bezoek rijden we de korte afstand naar Warwick voor de tweede overnachting. Op dinsdag rijden we naar Cambridge voor een bezoek aan deze legendarische universiteitsstad. Op woensdag is er gelegenheid om Cambridge en omgeving te verkennen, waarna we ons richting Harwich begeven. Eind van de dag nemen we daar de nachtboot naar Hoek van Holland, waar we donderdagochtend vroeg zullen aankomen.

Deelname en boeking

We vragen je om je via de volgende pagina bij ons aan te melden voor deelname. In reactie hierop zullen wij je uitgebreide instructies sturen op basis waarvan je zelf de diverse onderdelen van de reis kunt boeken. Je hoeft dus geen geld aan de club over te maken.

Je boekt dus zelf bij Woodbrooke, Stena Line, MIM 2018 en de hotels van het verlengde programma.

Ga verder